Eerste bezoek

Als u patiënt bij ons wordt, komt u voorafgaand aan de behandeling voor een eerste bezoek in onze praktijk. We doen er alles aan om uw bezoek zo prettig mogelijk te laten verlopen. Bent u bang voor de tandarts, geef dit dan van tevoren aan, zodat we daar rekening mee kunnen houden.

De eerste afspraak duurt circa 20 minuten. Vooraf ontvangt u een gezondheidsvragenlijst, met het verzoek om deze alvast in te vullen, zodat we die met u kunnen bespreken. De tandarts voert een algemene controle uit en inventariseert hoe gezond uw gebit en tandvlees zijn. Indien nodig maken we een gebitsoverzichtsfoto en twee kleine röntgenfoto’s. Dit om de status van uw gebit nauwkeurig te kunnen vaststellen en volgen. Er vinden tijdens deze eerste afspraak dus geen behandelingen plaats.

Deze afspraak is zo uitgebreid omdat we het belangrijk vinden om samen een goede start te maken met het behouden of verbeteren van uw mondgezondheid. Wij kijken weer fris en onafhankelijk naar uw persoonlijke situatie. Samen met u maken we ook een persoonlijk behandelplan voor de lange termijn. Wat zijn uw wensen ten aanzien van uw gebit?

Kinderen

We adviseren om kinderen vanaf de leeftijd van één jaar regelmatig mee te brengen naar de praktijk. Hoe eerder een kind went aan de tandarts, hoe kleiner de kans is dat er later angst ontstaat en hoe eerder we problemen in de mond, zoals gaatjes, tijdig kunnen ontdekken. De tandarts bekijkt het melkgebit op een speelse wijze en zal op uw kind gerichte voorlichting over poetsen en eet- en drinkgewoonten geven. Goed om te weten is dat de basisverzekering de meeste tandheelkundige controles en zorg voor kinderen tot 18 jaar vergoedt. Zo staat niets in de weg om een gezonde basis te leggen voor het melkgebit én het blijvende gebit.

Teamconcept

We werken volgens een teamconcept. Dit betekent dat we in onze kliniek meerdere behandelaren hebben, zoals tandartsen, mondhygiënisten en (paro) preventie-assistenten. Samen dragen zij zorg voor een gezonde mond. Het kan dus zijn dat u voor een vervolgbehandeling naar een collega binnen de praktijk wordt verwezen, omdat hij of zij daar meer op is gericht. Maar de tandarts die uw controleafspraken doet (periodiek mondonderzoek), is uw vaste aanspreekpunt.

Op onze website kunt u alle informatie vinden over de de praktijk. Hoe u ons kunt bereiken, informatie over onze aandachtsgebieden en behandelaren en foto’s van het team en de praktijk.

Praktische zaken

Als u voor het eerst komt, vragen we ook uw aandacht voor het volgende:

  • Als zorgverlener zijn we verplicht om het burgerservicenummer (BSN) van iedere patiënt in onze administratie op te nemen en uw identiteit te controleren. Daarom vragen we u om een geldig legitimatiebewijs en uw verzekeringspas mee te brengen.
  • Het is handig als u uw gegevens en röntgenfoto’s bij uw vorige tandarts opvraagt en deze bij uw eerste afspraak meeneemt. Vindt u dit lastig? Geef dit dan tijdig aan bij één van onze officemanagers. Dan zullen wij de gegevens voor u opvragen. Hiervoor hebben we schriftelijke toestemming van u nodig.

We werken volgens de landelijk vastgestelde tarieven. Famed verzorgt onze declaratieafhandeling, waar mogelijk rechtstreeks via uw zorgverzekeraar. U ontvangt dan alleen een (rest)nota voor het bedrag dat de zorgverzekeraar eventueel niet vergoedt. Op de nota’s worden de uitgevoerde verrichtingen aan de hand van zogenaamde ‘UPT- codes’ weergegeven. Voor uw eerste afspraak zijn de volgende codes van toepassing:

  • C002 Periodieke controle (26,75 euro)
  • C010 Schriftelijke medische anamnese (26,75 euro)
  • X10 Kleine röntgenfoto (19,71 euro)
  • X21 Kaakoverzichtsfoto (84,48 euro)

Als u nog vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Op de contactpagina op deze website vindt u alle contactinformatie. Wilt u liever eerst een kennismakingsafspraak, dan kan dat natuurlijk ook! We helpen u graag verder.