Garantieregeling

Als onze patiënt kunt u erop rekenen dat wij de best mogelijke tandheelkundige zorg bieden. Ons streven is om samen met u te zorgen voor een gezond gebit en een stralende lach, waar u uw leven lang plezier van heeft. Wij staan voor behandelingen en producten van hoge kwaliteit, uiteraard hoort daar een goede garantieregeling bij. Hieronder vindt u een overzicht van de garantieperioden waar u recht op heeft indien u patiënt bent bij het Centrum voor Tandheelkunde Gorinchem. Zoals u ziet zijn deze afhankelijk van het soort behandeling.

Preventie en een juiste verzorging zijn van cruciaal belang voor een goed verloop van de behandelingen. Wij doen ons uiterste best om u maximale tandheelkundige zorg te bieden. Maar het stopt niet bij uw bezoek aan onze praktijk. Voor een gezond gebit en een stralende lach is een juiste mondverzorging net zo erg belangrijk. Voorkomen is immers beter dan genezen.

Garantieperiode:

  • Kroon- en brugwerk
  • Implantaat*
  • Vullingen
  • Prothese
  • Splint**
  • Bleken
  • Vullingen melkgebit
  • Wortelkanaalbehandeling
  • Relaps orthodontie
  • Parodontologie

*Bij kroon-en brugwerk en implantaten geldt een aflopende garantiewaarde van 20%per jaar.
**Geen garantie op normale slijtage door gebruik.

 

  • 5 jaar
  • 5 jaar (alleen voor niet rokers)
  • 1 jaar
  • 1 jaar
  • 1 jaar op fabricagefouten
  • 4 maanden
  • geen garantie mogelijk
  • geen garantie mogelijk
  • geen garantie mogelijk
  • geen garantie mogelijk

Hoe werkt de garantieregeling?

Om aanspraak te kunnen maken op onze garantieregeling, moet u ééns per jaar het gebit laten controleren en verzorgen door onze behandelaren. Verder moet het gebit normaal onderhouden zijn en mogen door derden geen wijzigingen in het behandelde deel van het gebit zijn aangebracht.

Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over een uitgevoerde behandeling, dan kunt u erop rekenen dat we onze uiterste best doen om het probleem op te lossen. Het beste is om het probleem direct met uw behandelaar of tandarts te bespreken. Meestal komt u samen tot een oplossing.
Als een klacht gegrond is, voeren we kosteloos een nieuwe behandeling uit. Als dit niet (meer) mogelijk is, worden de oorspronkelijke kosten gecrediteerd op het nieuwe behandelplan. Samen vinden we altijd een passende oplossing. Komen we er niet uit, dan kunt u gebruikmaken van de klachtenregeling van de KNMT.