Wij vinden het belangrijk om u de best mogelijk zorg te bieden. Toch kan het gebeuren dat u
ergens niet tevreden over bent. Mocht dit het geval zijn, dan komen wij graag met u in gesprek.
Gesprek
We gaan met elkaar in gesprek en proberen samen een oplossing te vinden. Een gesprek kan vaak verheldering
geven. U kunt uw ongenoegen uiten en uw tandarts kan uitleggen waarom er bepaalde keuzes zijn gemaakt. Vaak is een gesprek voldoende en wordt er samen tot een oplossing gekomen.
Informatiepunt
Komt u er samen toch niet uit, dan kunt u advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP)
Het TIP is opgericht door onze beroepsorganisatie, de KNMT. Het TIP is zelf geen klachtenbureau, maar kan u wel advies geven hoe u kunt omgaan met de klacht.
Klachtenregeling
Levert ook dit geen bevredigende oplossing, dan kunt u gebruik maken van de KNMT klachtenregeling. De KNMT kan bemiddelen of overgaan tot een formele behandeling van uw klacht en dan zal de Geschilleninstantie Mondzorg een uitspraak doen.